2015. január 08. 13:59 - kettöspont

Sajtó? Szabadság?

Borzalom, amit ez a néhány fegyveres terrorista csinált Párizsban, részvétem az összes hozzátartozónak, érintettnek. Az természetes, hogy első hang a szolidaritásé, együttérzésé, hiszen nem lehet másként reagálni arra. ahogy egy katonai osztag Európa közepén szabályosan kivégez egy tucat árta(lma)tlan civilt. És hangsúlyoznám az elején, hogy nincs olyan karikatúra, ami mentség, vagy magyarázat lehetne arra, ami történt.

Ugyanakkor a sokkból fölocsúdók reakcióit látom, szerintem nem a jó válasz fogalmazódik meg a jelenségre. Mert terroristák nem vaktában irtottak, hanem pontos, célzott, megtervezett akciót hajtottak végre. 

Vagyis én nem értek egyet Merkellel és nagyon sokakkal abban, hogy most a sajtószabadságot kellene félteni, vagy siratni. Ez a gyáva támadás (főleg) nem a sajtószabadság ellen irányult, hanem egy olyan szerkesztőség ellen, amelyik évtizedek óta ízléstelen címlapokkal frocliz gyakorlatilag minden hívő embert: zsidót, arabot, keresztényt egyaránt. Ezt következetesen folytatták az előző támadás óta. Ez, a második, aljas támadás arra is fel kéne, hogy hívja a figyelmet, hogy Európában nagyon sok más kultúra, vallás honosodott meg az elmúlt 2-300 vagy akár 2000 évben és nem mindenki önszántából eresztett ide gyökeret. Franciaország nyolc százaléka muszlim és ez az arány növekszik Mára ők is egyenrangú tagjai a francia társadalomnak, európai jogokkal és kötelességekkel. És az átlag európaihoz hasonlóan nyilván elítélik a terrort. 

Gondolkozni lehetne, - miután ezt a néhány aljas férget elkapták, - hogy mi a sajtó szerepe a kialakult helyzetben. És a politikusoké? A gyarmatosításból származó összeharácsolt ezermilliárdokból költött-e eleget Európa az ideözönlők integrációjára? Vagy a visszaköltöztetést kellett volna támogatni? Azon is el kellene gondolkodni, hogy mi fér a sajtószabadság fogalmába.

A liberalizmus gyökereihez kéne visszatalálnunk a gyökerek liberalizmusából. 

És még egyszer:  Je rends hommage aux personnes décédées, aux dessinateurs et leurs familles. 

 

 

51 komment
· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kettospont.blog.hu/api/trackback/id/tr857052539

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sajtó? Szabadság? 2015.01.10. 18:13:01

A liberalizmus gyökereihez kéne visszatalálnunk a gyökerek liberalizmusából.

Trackback: Így lehet bárkiből gyilkost csinálni, ha te irányítod a médiát és a rendőrséget 2015.01.09. 21:17:35

Észrevetted, hogy az arab testvérpárt NEM gyanúsítottként, hanem végig gyilkosként, terroristaként, sőt mészárosként emlegette a bulvármédia és a közvélemény, holott a gyilkosok eltakarták az arcukat, a kocsiban "felejtett" útlevél meg vagy létezett, v...

Trackback: Öt kereszténygyalázó címlap a Charlie Hebdo-tól, amivel nem dicsekszik a média 2015.01.09. 21:15:13

Mielőtt elkezdenénk összekeverni a szólás szabadságát a nettó, alpári, öncélú mocskolódással, érdemes megnézni a lentebbi gúnyrajzokat. Csak hogy értse az ember, mi bajuk a radikális iszlamistáknak a prófétájukon gúnyolódó firkászokkal. (Szenthároms...

Trackback: Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.01.09. 10:01:59

Miközben megy világszerte az agyatlan énvagyokcharlie-zás, itt az idő bátran kimondani: Nem vagyok Charlie Hebdo! Lássuk csak mi történt Párizsban: fanatikus muzulmánok fanatikus liberálisokat gyilkoltak. A gyilkosok fanatikus muzulmánok, akik szerintR…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flamer 2015.01.09. 15:40:47

"Ez a gyáva támadás (főleg) nem a sajtószabadság ellen irányult, hanem egy olyan szerkesztőség ellen, amelyik évtizedek óta ízléstelen címlapokkal frocliz gyakorlatilag minden hívő embert: zsidót, arabot, keresztényt egyaránt."

Kedves Kettőspont: ha magadtól nem jöttél volna rá, akkor egészen pontosan ez a sajtószabadság. Vagyis az, hogy olyan tartalom is megjelenhessen, ami valakinek nem tetszik. Arról, hogy nem lehet Aczél elvtársakat kinevezni, akik majd eldöntik, hogy mi ízléstelen meg mi frocliz minden hívő embert, vagyis hogy mit szabad megjelentetni meg mit nem.

Physim3141 2015.01.09. 15:49:41

Az újságok folyamatosan gúnyolnak mindenkit és ez így van rendjén.
De csak a mélyen hivők kapják elő a fegyverüket. Ez nem tűnik fel senkinek? Nem a sajtószabadsággal van baj, hanem a vallással.

nincs1itt 2015.01.09. 15:49:46

flamer, te egy másik végletről beszélsz. Igaza van a cikk-irónak! A liberalizmus és a sajtó szabadság nem jelentheti azt, hogy másokat meggyőződésében, vallásában, hitében meggyalázok! Milyen alapon? ! És ki, te döntöd el, hogy a "sajtó szabadság" az előbbre való, vagy a másik ember TISZTELETE?! Én hiszek a liberalizmusban, de valóban, nem a gyökerek liberalizmusában, hogy neked, vagy a hozzád hasonlóknak mindent szabad, nekem viszont KÖTELESSÉGEM minden mocskolódást eltűrni!! Lehet itt szemétkedni, csak aztán ez ide vezet! Hogy aki mocsok, mocsokul pofán lesz vágva!!!

nincs1itt 2015.01.09. 15:50:30

Szerintem pedig Physim3141 a te, és a hozzád hasonlók tiszteletlenségével van a baj!

VT Man 2015.01.09. 15:52:29

"A liberalizmus és a sajtó szabadság nem jelentheti azt, hogy másokat meggyőződésében, vallásában, hitében meggyalázok!"

Pontosan!

BitPork 2015.01.09. 15:54:50

A sajtószabadság része a szatíra, a karikatúra és minden hasonló egyéb.
Az hogy valaki ezt halálra váltsa, egy olyan véglényi tudatállapotot feltételez, amit birkalánccal és szabadon tartással kellene jutalmazni a felkutatható legtávolabbi rokoni vérvonaláig.
Ha valaki nem tudja ép ésszel feldolgozni más véleményét, az nem emberi lény.
Adnák csak a kezemre ezeket a gerinctelen férgeket, megtanítanám őket tisztelni az életet.

nincs1itt 2015.01.09. 16:01:48

Bitpork: miről is beszélsz? fingod nincsen, hogy mi a tisztelet! SZERINTED a sajtó szabadságba mindez belefér, nagyon sokak szerint pedig NEM! És ide vezet! A sajtó szabadságbe belefér például, hogy leirhassam, megtorlás veszélye nélkül, hogy Orbán Viktor tönkreteszi Mo-ot, de az már nem fér bele, hogy Orbán Viktor vallását kigúnyoljam...vágod?! A liberálisok túl messzire mentek, már nem ismernek se embert, se Istent. És, ez ide vezet!

2015.01.09. 16:04:02

"A gyarmatosításból származó összeharácsolt ezermilliárdokból költött-e eleget Európa az ideözönlők integrációjára?"

Ezt a mondatot kár volt ide beírni. A gyarmatosító hatalmak nem azért harácsoltak, mert számítottak a bevándorló hadakra. Ennyi erővel a magyaroktól is követelhetnének kártérítést a portyázáskor kirabolt települések, a legyilkoltak leszármazottai stb.
Nyilván elkerülte a figyelmed, hogy a gyarmati felszabadító háborúk után nem sokkal a felszabadított algériai, marokkói, fekete afrikai és egyéb emberek nem igazán voltak hasraesve a baromi nagy szabadságtól és jóléttől. Nagyon úgy néz ki, hogy nem érezték eléggé toleránsnak és liberálisnak a kialakult új hazájukat, ezért elvándoroltak a volt gazdáik hazájába egy jobb élet reményében. Ezek az emberek biztosan magasról szartak a francia lapokra, mellékesen meg a saját vallásuk sem igazán izgatta őket.
A palesztinok vadultak be először a zsidók miatt, azóta került napirendre a fundamentalizmus. Meg kellett hozzá Irán, és egy elmebeteg főpap...

2015.01.09. 16:15:55

@nincs_itt: Higgadj már le, kismajom! A vallásokat azért gúnyolják ki, mert már a harmadik évezredben vagyunk. A vallásoknak a mai napig többszáz millió áldozata van, amit Isten (most mindegy, hogy melyik nevét használom) engedékenyen elnézett vagy nem vett észre.
Ha manapság valaki hívő, mert mindenki annak születik, csak van aki tovább tanul, számíthat rá, hogy a haladóbb gondolkodású embertársaik vagy a pogányok ki fogják őket gúnyolni. Ettől még ölni nem szabad, de ezzel magyarázni sem a gyilkosságot.
Én példáúl az idegen lények létezésében hiszek, és ha látnék is egyet, akkor sem lennék fanatikus. Ha ezért valaki készít rólam egy karikatúrát, hogy a lények háturól hágnak, nem fogom legyilkolni a szerzőt. Pedig szétvetne a düh ettől a liberális baromtól!
:)

BitPork 2015.01.09. 16:18:17

@nincs_itt: A tisztelet az, amit a magadfajta ember soha nem fog megkapni , mert követeli, elvárja, minden alap nélkül. Érdemelje ki bárki, megkapja. De kiharcolni nem lehet. Vajon miért van hogy Teréz-anya nem fegyverrel lett az aki?
Ennek a liberálisokhoz semmi köze. Alapvető emberi érték. Amiről sokaknak fogalma nincs.

BitPork 2015.01.09. 16:20:44

@nincs_itt: Még egy apróság. Ha valóban úgy gondolod ahogy írod, akkor légy a vendégem pár tucat dinamit rúdra, és irány Észak Kórea ahol a keresztényeket letartóztatják a vallásuk miatt. Mindenkinek szívességet tennél vele :)

tiz2 (törölt) 2015.01.09. 16:39:04

Szerintem itt van egy óriási tévedés a sajtószabadsággal kapcsolatban. Az ugyanis nem azt jelenti, hogy bármilyen módon kifejezheted a véleményedet.

Ezen karikatúrák problémája a vélemény kifejezési módja. Hogy egy szélsőséges példával éljek:

1) Anyád kurva!
2) Azért nem egy angyal.

Mind a kettő egy vélemény megfogalmazása. Ha az elsőt hallod, valószínűleg elönt a düh. Ha a másodikat, rákérdezel, miért is, vagy - remélhetőleg kulturáltan - visszaszólsz.

A lényeg az, hogy a sértés nem egyenlő a véleménnyel. Mi volt ennek a francia lapnak a mondanivalója? Lássuk be, ők sértegettek, nem pedig egy álláspontot mondtak el.

Ahogy máshol is írtam már, saját magadat sértegetni és kigúnyolni: teljesen rendben van. Másokat viszont tisztelettel kellene kezelni.

A mi kultúránk legnagyobb problémái között van:

1) "szabadság" küldetéstudat,
2) elvárjuk más kultúráktól, hogy a mi értékrendünket kövessék,
3) elvárjuk másoktól, hogy egy szűk évszázad alatt megugorják azt, amihez nekünk 1000 év kellett.

bölcsbagoly 2015.01.09. 16:42:14

@Jules Verne: a harmadik évezredben jogod lehet bármit kigúnyolni? Te vadmarha libsi s társaid addig vagytok csak hősök amíg nem kaptok a pofátokra! Ti megkövetelitek a toleranciát másoktól, miközben semmit sem toleráltok. Kik követelték ki a gyülöletbeszéd törvényeket , nem ti? AZ ILYEN KARIKATÚRÁK NEM SZÁMITANAK ANNAK?

eßemfaßom meg áll 2015.01.09. 16:51:25

@BitPork: "A sajtószabadság része a szatíra, a karikatúra és minden hasonló egyéb."

Az életnek meg része, hogy vannak akik kevésbé jól tolerálják ha a hitüket gúnyolják és aki tudatosan azokon gúnyolódik akiknek tudottan nem okoz gondot akár saját magukat is kinyírni a hitük nevében az szimplán darwindíjas.

eßemfaßom meg áll 2015.01.09. 17:01:18

CYRANO

Lássa,

Ez szimplán hangzik... Így nincsen hatása!
Mondhatta volna szebben, kis lovag,
Más-más hangnemből... Így ni, hallja csak:
Kihívón: „Én nem járnék ám vele!
Sebészt hivatnék, hogy metélje le!”
Barátilag: „Hisz findzsájába ér!
Igyék vederből, abba belefér!”
Leírón: „Csúcs, mely veri az eget!
Hegyfok! Mit hegyfok? Roppant félsziget!”
Kíváncsian: „Mit rejt e hosszú tok?
Tollszár van benne, vagy gyaníthatok
Papírvágó kést, ollót is talán?”
Kecsteljesen: „Ön nagy barátja, lám,
A madaraknak! Póznát tart nekik,
Hol magukat jól kipihenhetik!”
Kötődve: „Kérem, ha pipázik ön,
S a füst orrán át gomolyogva jön,
Kéménytüzet szomszédja nem jelez?”
Intőn: „Vigyázzon túlsúlyára! Ez
Lehúzza önt s fejjel bukik előre!”
Gyöngéden: „Lássa, megfakul a bőre
Színét a napfény durván szívja ki
Egy kis napernyőt venne tán neki!”
Pedánsul: „Hallott az Arisztofánesz
Nagy állatjáról uraságod? Tán ez:
A Hippokampelefantokamelosz,
Hordott ilyen hús-díszt elől... e rossz
Hangzású lényen volt ily hosszu csont!”
Gavallér módon: „A manóba, mondd,
Ez a fogas jött most divatba? Ej,
Kalap számára pompás kicsi hely!”
Föllengzően: „Hatalmas, büszke orr,
Egy teljes náthát csak a bősz, komor
Mistráltól kapsz! Más szél ott meg sem érzik!”
Tragikusan: „Vörös tenger, ha vérzik!”
Bámulva: „Ó, eszembe jut, ha nézlek:
Micsoda cégér egy illatszerésznek!”
Lírailag: „Kagyló ez, s ön Triton?”
Naivul: „Mondja, mert én nem tudom,
Mikortájt nézik ezt a műemléket?”
Mély tisztelettel: „Gratulálunk néked
Tornyos házadhoz, nagyságos barátom!”
Parasztosan: „Hékás, a számat tátom!
Orr az? Fenét orr! Ördögadta dolga:
Kis dinnye jaz, vagy óriás iborka!”
Hadászilag: „Szuronyszegezve áll!
Lovas-roham ilyet készen talál!”
Üzletszerűn: „Tán lutrit rendez? Én
Sejtem, hogy ez lesz a főnyeremény!”
Végül, torzítva Pyramus kriáját:
„Ez dúlta szét az arc harmóniáját,
E szörnyeteg!... Pirul az áruló!”
Így ömlött volna szájából a szó,
Ha volna önben szellem és tudás.
De szellemet, boldogtalan dudás,
Ön sose látott s tán azt tudja csak,
Hogy hülye fráter is lehet lovag!
De hogyha önben annyi lelemény
Lett volna mégis, hogy kivágja szépen
Mindazt, amit most összehordtam én
E díszes, úri hallgatók körében:
A kezdő mondat első negyedét
Éles kardommal vágtam volna szét!
Mert magamat kigúnyolom, ha kell,
De hogy más mondja, azt nem tűröm el!

kvadrillio 2015.01.09. 17:02:17

egy dolgot nem értek...(sok más mellett...).., HA EGY ORSZÁGBÓL KORRUPCIÓ MIATT KI LEHET TILTANI EMBERKÉKET, AKKOR TERRORISTÁKAT, MUZULMÁNOKAT MIÉRT NEM LEHET KITILTANI, KITOLONCOLNI EGY ORSZÁGBÓL, FŐLEG HA MÁR KORÁBBAN RENDŐRSÉGI LÁTÓKÖBE KERÜLTEK KÜLÖNBÖZŐ DISZNÓSÁGOK MIATT, MINT FRANCIAORSZÁGBAN.
MONDJUK IDEIGLENES BEUTAZÁSI TILALMAT IS LEHETNE ALKALMAZNI VELÜK SZEMBEN..., KIUTASÍTÁST IS, HA KISEBB TÖRV.ELLENESSÉGET IS KÖVETNEK EL.....

MULTIKULTI IDE VAGY ODA....

kvadrillio 2015.01.09. 17:07:45

...amúúúgy pedig a terrorizmus...terrorizmust szül. HA IRTJÁK AZ ARABOKAT, HA IRTJÁK A PALESZTINOKAT..., AZOK IDŐVEL VISSZAÜTNEK ! ...ÉS HA NEM TUDNAK VÉGRE LEÜLNI EGYMÁSSAL EGY TÁRGYALÓASZTALHOZ(CSAK HÚZZÁK-NYÚJTJÁK A FENNÁLLÓ VESZÉLYHELYZETET), MEGOLDANI A MEGOLDANDÓKAT...VÉGLEG !!!!!.., AKKOR NE CSODÁLKOZZON SENKI AZON, HOGY A VÉGTELENSÉGIG FOLYTATÓDIK EGYMÁS IRTÁSA !!!!!

Ms Diane Choksondik 2015.01.09. 17:11:53

a vallásokról gusztustalan karikatúrákat rajzolni sajtószabadság, a gyilkos cigányokról leírni, h állatok fasizmus. na köszi, ilyen kettős mércéből én nem kérek

kvadrillio 2015.01.09. 17:12:19

JAHHH....ÉS A LIBERALIZMUSHOZ(BÁR NEM SZERETEM AZ IZMUSOKAT ! SEMMILYET !!!) HOZZÁTARTOZNA, HOGY NEM BLOKKOLJA LE SENKI AZ OROSZORSZÁG HANGJA OLVASÁSÁT !!!!!

De hová tűnt Columbo felesége? 2015.01.09. 17:17:37

A terrorra sosincs humánus mentség. Megdöbbentő az egész.

Viszont.

Nem vagyok vallásos, Istenről egész más fogalmam van mint egy templomba járó embernek, állítólag humorérzékem is van, de a francia lap karikatúráit nagyon sértőnek tartom.
Azt hiszem, minden ember vagy közösség szabadságjoga addig tart, amíg azzal másokét nem korlátozza, vagy sérti.
Most viszont ez történt.

A fundamentalistáknak másként jár az agyuk, vallási logikát nem kell e mögött látni keresik a jól eladható okot a terrorra - ez ugyanis az iszlám világban kifejtett propagandájuk komoly eszköze. Minden erre alapul szolgáló nyugati tettet casus bellinek használnak. Mohamed próféta tökéletes csali, szentsége igen jól jön a szélsőségesek politikájához.

Túl messzire mentek és túl nagy árat fizettek a franciák.

klacus 2015.01.09. 17:45:36

A sajtószabadságba belefér bármi, de a jó ízlés határaiba sok minden nem. Ez a lap végképp nem. Moralizálhatunk liberális eszméken, de ha állatként kezeljük a vallásos embert, akkor miért is várjuk, hogy emberként kezeljen minket?

♔bаtyu♔ 2015.01.09. 18:09:20

Azt hittem ez valami liberális blog, de az volt a gyanús, hogy hozzá lehet szólni.
Persze a bejegyzésből már kiderül, hogy ez valójában nem is libsi, lagalábbis balliberális értelemben nem az. Éppen ezért az uccsó (magyar) mondat kurvára találó - loptam.

Szerintem az is felfogható terrorizmusnak amit az Index művel most a címlapján. Azért persze, szerencsétlen áldozatok., meg minden, de ez már túlzás.

Egyébként ami a szólásszabadságot illeti, vajon miért van az, hogy leírja valaki, a magyar médiában, hogy zsidó vagy Izrael, azonnal üvölt a libsi kórus. Kb. ugyanazok akik most felháborodottan követelik a szólásszabadságot. Nem karikatúráról beszéltem, mert abban az esetben egyenesen Berlintől és Washingtontól követelik a betiltást.

♔bаtyu♔ 2015.01.09. 18:15:15

@klacus: Van egy olyan gyanúm, hogy e mögött inkább a politika áll. Nem tartom valószínűnek, hogy pár srác spontán bemegy egy szerkesztőségbe és ott lövöldözni kezd.

Ez az újság nem tegnap kezdte.

Bobby Newmark 2015.01.09. 18:16:57

@eßemfaßom meg áll: Jó, csak ugye megvan az összefüggés, hogy pont ugyanaz a jogi alapja annak, hogy a valláson gúnyolódnak, meg annak, hogy egyáltalán beengedték a büdös kecskebaszókat az országba?

Bobby Newmark 2015.01.09. 18:19:17

@klacus: Igen, végülis jó cáfolat arra a vádra, hogy állatként viselkednek úgy reagálni, hogy állatként viselkednek.
Biztosan sok embert meggyőz, igen...

Bobby Newmark 2015.01.09. 18:20:08

@De hová tűnt Columbo felesége?: Milyen szabadságjog is sérül egy képtől?

BitPork 2015.01.09. 19:58:00

@eßemfaßom meg áll: Amiről ti beszéltek a totális öncenzúra. Amiről én az a józan önmérséklet. Hatalmas különbség. Nem várom el hogy megértsétek.

nincs1itt 2015.01.09. 20:23:56

@Jules Verne: ha valóban "haladó" lenne a gondolkodásuk azoknak az embertársaknak, akkor eszükbe sem jutna gúnyolódni!

@BitPork: röhejes kis pukkancs lehecc a valóságban. aki tornából és IQ-ból felmentést kapott. mert illene megtanulni a 3 évezredben, hogy nem lehet mindenki ateista, liberális.

nincs1itt 2015.01.09. 20:30:31

@BitPork: a nyújorktájmsz:

csak, hogy értsd magyarul:

index.hu/kultur/media/2015/01/09/new_york_times_charlie_hebdo/

"Sullivan szerint a karikatúrák letiltását a vezető szerkesztő végül azzal indokolta, hogy nem akarja kockáztatni a muszlim hitű Times-olvasók haragját, aki szerint ezek a rajzok szentségtörésnek számítanak. Ráadásul Baquet szerint a karikatúrák már túlmutattak a vicc és a szatíra műfaján: a Charlie Hebdo címlapjai inkább már felesleges sértegetések, amiket nem kellene mutogatni."

J.László 2015.01.09. 20:53:40

Ha azt mondom, hogy 3 millió, akkor lecsuknak holotagadásért. Ha teszem azt, egymilliárd ember vallását úgy ábrázolom, hogy Jézus megbassza Istent (elnézést a kifejezésért, tessék megnézni azt a szennylapot), akkor az európai civilizáció megtestesülése vagyok. Azt hiszem, ettől a kettős mércétől a népek többsége már kezdi elhányni magát.

De hová tűnt Columbo felesége? 2015.01.09. 21:51:51

@Bobby Newmark:

Nézd meg jobban azokat a képeket. A muszlimok erősen vallásosak, én azt hiszem, hogy jóérzésű és magát intelligensnek valló ember semmilyen vallásból sem csinál gúnyt.
Nézd, én azt írtam le, ahogyan én látom ezt a dolgot. Mint írtam, nem vagyok vallásos, vannak fenntartásaim az egy-isten vallásokkal (vagy inkább egyházakkal), de eszembe nem jutna olyan rajzokat kiadni, mint amiről szó van.
S miután tudható, hogy az ilyesfajta Mohamed ábrázolásokra a fundamentalista iszlám szervezetek ugranak, szerintem minimálisan hiba volt ekkora kavicsot dobni az egyébként sem sima vizű tóba.
Ha az én fiaim közül bármelyik rajzoló lenne egy ilyen újságnál, én szólnék neki, hogy inkább ne.
Franciaország történelme folytán jelentős muszlim kisebbséggel bír, az ISIS-nek ez most két légy egy csapásra: nemcsak az arab világban, de a franciáknál is sikerült felkorbácsolniuk a kedélyeket, s aki kicsit is tudja, miről is szól az iszlám fundamentalizmus, az tudja, hogy nekik ez most mekkora siker.
Magas labdát kaptak és sajnos, le is ütötték.

De mondok mást: Maksa Zoltán esete az ELTE-s diákokkal és az erőszakkal. Viccelni próbált, még csak nem is képet rajzolt, mégis, mekkora purparlé lett belőle.
Az emberi méltósággal nagyon csínján kell bánni - Mohamed pedig az iszlám világban kicsit se vicc tárgya

De nem baj, ha nem érted (vagy nem akarod érteni), elfogadom, hogy más véleményen vagy - nekem egyébként sem tisztem bárkit is meggyőzni.
Persze, neked pedig nem kell feltétlenül egyetértened velem.

Gerardus A. Lodewijk 2015.01.09. 22:13:53

A véleménynyilvánítás szabadsága, akár tetszik, akár nem, a más(ok)nak nem tetsző, más(oka)t megbotránkoztató, más(ok) által ízléstelennek tartott véleményekre is kifejezetten kiterjed. A világ számos alkotmánybírósága által kimondott formula szerint a véleménynyilvánítás szabadsága minden véleményt véd, annak igazság- és értéktertelmára tekintet nélkül.
Mindenki jogosult a véleményét elmondani, ugyanakkor senki nem köteles más(ok) neki nem tetsző véleményével egyetérteni, sőt azt akár meghallgatni sem.
Véleményre vagy másik véleménnyel vagy hallgatással lehet reagálni, bármennyire is felháborított.
Gondolom, sokaknak fáj, de nincs olyan, hogy kiemelt tisztelethez való jog (vagy ahol igen, azt a meghaladott rendszert úgy hívják, tekintélyuralom).
És különösen nincs olyan, hogy vélemény emberöléssel való megtorlásához való jog.
Valamint, nagyon remélem, olyan sincs, hogy az emberi jogok eltörlése iránti fegyveres harchoz való jog. (Vagy ha igen, akkor aki ezzel élni merészel, annak az emberi jogai abban a pillanatban maradéktalanul szűnjenek meg.)

BitPork 2015.01.09. 22:17:40

@nincs_itt: 138, és valóban fel voltam mentve mert az asztmám ellenére 8 évig versenyszerűen kézilabdáztam, majd bő tíz évig különböző küzdősportokkal "küzdöttem" :) De nem baj, megbocsájtom hogy a frusztrációidat és a rossz tapasztalataidat rám vetíted ;)
A TNYT-os nyilatkozathoz csak annyit, hogy
1- nem látom hogy miért kellene nekem /egy liberálisnak/ nem elfogadnom más véleményét /igen a tiédet is, csak ne akard másokra erőltetni ;) /
2-talán hitelesebb lenne ha nem azzal kezdené a nyilatkozatot h félti a kollégáit...
3-azt áruld el nekem, hogy hogyan lehet az, hogy az iszlám világ maradéka nem kezdett el (maradéktalanul!) tiltakozni és gyilkolni? Lehet h a kisebbség nem normális.

BitPork 2015.01.09. 22:19:48

@Gerardus A. Lodewijk: Úgy hívják magyarország ( igen , szándékosan kis m-mel) Mert itt a tisztelet nem érdem , hanem kötelesség, és mint ilyen semmit nem ér.

BitPork 2015.01.09. 22:31:18

@nincs_itt: És még egy adalék a citált idézethez “I sought out a lot of views, and I changed my mind twice,” he said. “It had to be my decision alone.”

flamer 2015.01.09. 23:38:37

@nincs_itt: "A liberalizmus és a sajtó szabadság nem jelentheti azt, hogy másokat meggyőződésében, vallásában, hitében meggyalázok! Milyen alapon?"

Azért, mert semmilyen témában nem lehet úgy nyilatkozni, hogy az valakit meggyőződésében, vallásában, hitében ne gyalázzon.
Például itt van ez a blogbejegyzés, ez is itt másokat meggyőződésében gyaláz, tehát ha egy kicsit is komolyan vette volna az írója a saját maga elveit, akkor nem írhatta volna meg.

A témát egyébként meg a South Park is feldolgozta, ha valakinek nincs türelme mindenféle elméleti fejtegetésekhez, akkor ugyanezt megkaphatja fingós poénokban csomagolva is:
southpark.reszek.com/south-park/1-evad-south-park-ingyen-cartman-kenny-southpark-epizod-resz/southpark/south-park-1-evad-10-resz-kula-ba-az-unnepi-kaki/

flamer 2015.01.09. 23:41:22

@nincs_itt: "röhejes kis pukkancs lehecc a valóságban. aki tornából és IQ-ból felmentést kapott."

Na most akkor hogyan is állunk mások gyalázásával? Vagy szerinted neked szabad másokat?
Ahogy látom a következetesség nem túl erős erényed.

nincs1itt 2015.01.09. 23:52:47

@flamer: ismered: Fogadatlan prókátor és a fizetség esete...

nincs1itt 2015.01.09. 23:54:56

@BitPork: esetleg fele, de inkább harmada... az asztma nem zárja ki a sport lehetőségét, mi több, igen jótékony hatással lehet bizonyos esetekben!
szerettél volna mondani valamit érdemben, vagy csak azt akartad bizonyítani, hogy a fogaid száma magasabb, mint az emlegetett IQ?

nincs1itt 2015.01.09. 23:55:42

@flamer: hát, ha neked a szószpark mérce... akkor inkább haggyuk a fenébe!

nincs1itt 2015.01.09. 23:58:45

@flamer: csak apránként, de biztosan!
szóval az meg a te szegénységi bizonyítványod, hogy:

"Azért, mert semmilyen témában nem lehet úgy nyilatkozni, hogy az valakit meggyőződésében, vallásában, hitében ne gyalázzon."

ezen gondolkozz el, majd ha az sikerült, akkor fejtsd meg a rejtvényt!
de csak a megoldással zaklass!

flamer 2015.01.10. 00:57:14

@nincs_itt: Megfejtettem: egy ostoba, képmutató seggfej vagy.

BitPork 2015.01.10. 10:55:59

@nincs_itt: ezek az általad kétségbevont tények. Ha meg megrekedtél a wannabe sértegetésnél a vita helyett, érezd jól magad :)

annamanna 2015.01.10. 18:28:23

@flamer: "náluk a blaszfémiáért (istenkáromlás) halálbüntetés jár. Ezt a tényt a Charlie Hebdo szerkesztőségében mindenki tudta. Ennek ellenére sportot űztek abból, hogy kigúnyolják a muszlimokat, miközben Franciaországnak már elég tisztességes muszlim közössége is van. Klasszikus eset, amikor valaki játszik a tűzzel. Ezért legyek velük szolidáris?"
www.antalffy-tibor.hu/?p=15948

nincs1itt 2015.01.10. 23:17:00

@flamer: ugyan cimbora, nem kell mellre szívni. nem megy és kész! nem érted, ennyi...

nincs1itt 2015.01.10. 23:19:04

@BitPork: nem vontam semmit kétségbe, magad bizonyítod! kijelentettem, hogy mit olvasok ki a hozzászólásaidból. most pedig egy általad ismeretlen árnyalatokkal is rendelkező angol szóval(inkább kifejezés) akarod igazolni, hogy okos vagy!
öcsi, darwin díj neked is mint a Hebdo-s srácoknak!

nincs1itt 2015.01.11. 21:33:21

@flamer: gondolom elégedett vagy. ugyanis nem csak a wassermanod negatív, de az IQ és az EQ-d is...

BitPork 2015.01.11. 23:23:59

@nincs_itt: Mester, mondd, hogy írják/mondják szittya módon azt, ha valaki önkéntes mérvadó akar lenni? Iszom minden szavad. Hashajtó helyett jó lesz :)

Bobby Newmark 2015.01.12. 13:53:31

@De hová tűnt Columbo felesége?: Ha valamiből lehetséges gúnyt űzni, akkor abból kötelező is.

Komment, mint műfaj nem igazán alkalmas ennek a kifejtésére, úgyhogy oké, maradjunk annyiban, hogy tényleg nem fogjuk egymást megérteni.

Annyit még hozzátennék, hogy amint öncenzúrába kezdesz, az azt jelenti, hogy ők nyertek, meg vagy félemlítve, és úgy cselekszel ahogy ők szeretnék. És ez szerintem megengedhetetlen.

nincs1itt 2015.01.12. 17:43:11

@BitPork:
most én tanítsalak az anyanyelvedre?? ne légy már ennyire egyszerű!

igazolod szépen, sorban, hogy a szobahőmérséklet áll a legközelebb az íkúdhoz!
süti beállítások módosítása